Nebevi Tecrübenin Genişlemesi Mi Daralması Mı? (II) Abdülkerim Sürûş’un Nebevi Rüya Nazariyesi Hakkında Bir Tahlil Denemesi II. Allah Tasavvuru ve Muhayyile Bağlamında Nebevî Rüyalar Nazariyesi

Sürûş, “Nebevi Rüyaların Ravisi Hz. Muhammed” başlıklı makalelerinin giriş kısmında vahiy konusunu, ontolojik bir tasavvur yahut epistemolojik bir muhtevaya yer vermeksizin fenomenolojik yaklaşımla izah yolunu seçtiğini ifade etmektedir. Ancak Sürûş’un fenomenolojik metodun tersine, Kur’an’daki metaforik ifadeleri anlamaktan çok, problemli gördüğü noktaları çözmeye çalışmak gibi bir ön kabulle metne yaklaştığını söylemek sanırım haksız bir tespit olacaktır. Ayrıca vahye inanan biri olarak Sürûş epistemik bir ön kabulün yanı sıra tasavvufa yakın bir ontolojiyle de hareket etmektedir. Bu nedenle de peygamberin vahye değil, bilakis vahyin peygambere tabi olduğunu savunmaktadır. Zira “Allah Hz. Muhammed’i yaratmış, Hz. Muhammed de Kur’an’ı telif etmiştir.”

Yazar: Asiye Tığlı
Yayın: Yetkin Düşünce
Cilt: 4
Sayı: 14
Sayfa: 
Tarih: 2021
DOI: 
ISSN: 
URL: http://www.yetkindusunce.com/dergi/sayi-16-yalnizlik-uzlet-inziva-tek-basinalik-terk-edil.html